ယခု ကိုေမာ္မင္းသန္း၏ ကမၻာ့ဂီတေမွာ္႐ံုေတာ ဆိုသည့္ မဟာဂီတဂႏၳ၀င္ပညာရွင္မ်ားအေၾကာင္း ေရးထားေသာစာအုပ္ကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ၁၇ ရာစုမွသည္ ၂၀ ရာစုေခတ္သစ္ေႏွာင္းပိုင္း ဂီတပညာရွင္မ်ား၏ အေၾကာင္းကို အေတာ္ရွာေဖြစုေဆာင္း ေလ့လာေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ သူ႕ကို ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္။
သူရွာေဖြျပဳစုေရးသားထားသည္မွာ ၁၇ ရာစု၊ ဘားေရာ့ေခတ္(Baroque period) ေဂ်အက္စ္ဘာ့ခ္မွ စတင္ၿပီး ဂႏၳ၀င္ေခတ္ (Classical period)၊ ႐ိုမန္တစ္ေခတ္ (Romantic period) မွသည္ အင္ပရက္ရွင္းနစ္ ဂီတသမား ဒဗူဆီ၊ အိပ္စ္ပရက္ရွင္းနစ္ ဂီတသမား အာႏိုးရႊန္းဘာ့ဂ္အထိ၊ စပိန္ဂီတထဲမွဆိုလွ်င္ အယ္လ္ဘန္းနစ္၊ ဒယ္ဖားလ်ားမွသည္ ကလပ္ဆီကယ္ဂစ္တာသမား ဆီဂိုးဗီးယားအထိ ေလ့လာရွာေဖြ ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။
ဂီတပညာရွင္မ်ား၏ဘ၀၊ သူတို႔၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ သူတို႔၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ကမၻာ့ဂီတေမွာ္႐ံုေတာ စာအုပ္တြင္ ဖတ္႐ွဳရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ျမန္မာမဟာဂီတမွအစ စူဠဂီတအထိ ေရစံုေမ်ာေနၿပီဟု ေျပာဆိုေနခ်ိန္တြင္ ယခုစာအုပ္သည္ ဆီးႏွင္းမ်ား ပိန္းပိတ္ေနေသာ အေမွာင္ထဲမွ ေနေရာင္ျခည္ေလး လင္းလာသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါသည္။
သိမ္းေမာင္ (စႏၵယား) ၏ အမွာစာ... မွ
------------------------------------------------------- ကၽြန္ေတာ္သည္ ၁၉၉၂ မွစတင္၍ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံတကာဂီတေဆာင္းပါးမ်ား ေရးခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့ေသာ ဂီတေဆာင္းပါးမ်ားကို စုစည္းၿပီး ကမၻာ့ဂီတေမွာ္႐ံုေတာ အမည္ျဖင့္ စာအုပ္ထုတ္ခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးသားထားေသာ ဂီတေဆာင္းပါးမ်ားထဲမွ ဥေရာပဂီတ ကြန္ပိုဆာမ်ားႏွင့္ ဆင္ဖိုနီေအာ္ခတ္စၾတာအေၾကာင္း ပတ္သက္ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို သီးသန္႔စုစည္းထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေမာ္မင္းသန္း ၏ အမွာစာ...မွ